perjantai 2. kesäkuuta 2017

Koneen ääreltä katsomoon

Teatteriproduktion valmistuminen näyttää - ja ennen kaikkea tuntuu - kovin erilaiselta, kun siihen osallistuu taustajoukoissa. Niin minä olen tänä vuonna tehnyt. Kosketukseni Ypäjän Musiikkiteatterin Seitsemään veljekseen on ollut tähän mennessä lähinnä markkinointipalaverien, exceltaulukoiden, sähköpostien ja laskutuksen makuinen.

Päässäni ei ole soinnut teatterikappaleen musiikki, arkipuheeseeni ei ole eksynyt yhtään fraasia näytelmän repliikeistä. En ole edes ihan varma veljeksiä näyttelevien nuorten miesten oikeista nimistä. Mutta varsinkaan en ole tuntenut hiljalleen kasvavaa innostusta joka nyt, pari viikkoa ennen ensi-iltaa, muuttuisi kihelmöinniksi kropassa ja jännäksi huminaksi päässä. En, koska olen ollut täällä taustalla, koneen äärellä.

Kunnes tänä aamuna s-postiini pläjähti muutamia kuvia viime viikon harjoituksista. Jestas mikä meininki! Mitä intoa, sen melkein kuulee! Mitä heittäytymistä, senhän näkee! Onneksi liput katsomoon on jo varattu, sillä tämän minä todellakin haluan nähdä! Ei, en vain nähdä, tämän minä haluan tuntea!

Ja yhtäkkiä kropassani kihelmöi ja päässä humisee. Myötäriemastuttaa ja -jännittää kaikkien lavalla olevien puolesta. 

Sillä katsokaa nyt näitä kuvia! Älä jätä väliin mahdollisuutta kokea tätä livenä. Tule sinäkin kanssani katsomoon.


- Markkinointitiimin Iina -






Kaikki kuvat: Tanja Altti


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti